Ćwiczenie rozpoczyna się tym, że pokazujemy dziecku obrazek. Nazywamy go “normalnie” oraz imitujemy jego dźwięk połączony z gestem. I tak na przykład:
- KLAWISZE– dźwięk – PLIM, PLAM – ruch – granie na fortepianie,
- TALERZE– dźwięk – BACH, BACH – ruch – klaskanie,
- RĘKAWICE– dźwięk – HU, HU, HU – ruch – pocieranie ręki o rękę,
- BĘBENEK – dźwięk – BUM, BUM, BUM, – ruch – uderzanie o kolana,
- TRĄBKA- dźwięk – TRU, TU, TU – ruch- udajemy granie na trąbce
- NOŻYCZKI – dźwięk – ciach, ciach, ciach – -=ruch- placem wskazującym i środkowym imitujemy ruch nożyczek
Następnie podajemy dziecku jedną kartę. Zadanie dziecka polega na tym, że po pierwsze musi odnaleźć kartę identyczną a następnie naśladować ruch rąk z nią związany oraz próbować powtórzyć dźwięk jaki wydaje.