Wyrażenia dźwiękonaśladowcze

 

Ćwiczenie rozpoczyna się tym, że pokazujemy dziecku obrazek. Nazywamy go “normalnie” oraz imitujemy jego dźwięk połączony z gestem. I tak na przykład:

  • KLAWISZE– dźwięk – PLIM, PLAM – ruch – granie na fortepianie,
  • TALERZE– dźwięk – BACH, BACH – ruch – klaskanie,
  • RĘKAWICE– dźwięk – HU, HU, HU – ruch – pocieranie ręki o rękę,
  • BĘBENEK – dźwięk – BUM, BUM, BUM, – ruch – uderzanie o kolana,
  • TRĄBKA- dźwięk – TRU, TU, TU – ruch- udajemy granie na trąbce
  • NOŻYCZKI – dźwięk – ciach, ciach, ciach – -=ruch- placem wskazującym i środkowym imitujemy ruch nożyczek

Następnie podajemy dziecku jedną kartę. Zadanie dziecka polega na tym, że po pierwsze musi odnaleźć kartę identyczną a następnie naśladować ruch rąk z nią związany oraz próbować powtórzyć dźwięk jaki wydaje.

Dostępność