KURS WAKACYJNY Z PROGRAMOWANIA

ZAPRASZAMY NA KURS WAKACYJNY Z PROGRAMOWANIA PROWADZONE PRZEZ NEXTGEN EDUCATION.

Zajęcia odbywać się będą  w dniach  23.08.2021 – 27.08. 2021, godz. 8.00 – 15.00;

Opłata za udział dziecka w turnusie tygodniowym wynosi 100,00 zł za 1 dzień zajęć, 500,00 zł za 5 dni.

Zapisy uczestników odbywają się telefoniczne – 608605333 lub drogą mailową, poprzez wysłanie formularza zapisu na adres: Jakub.Baluszek@outlook.com;

 

Kurs wakacyjny – Zaprogramuj się na nowy rok prowadzony jest przez NextGen Education. W ramach zajęć dzieci w przedziale wiekowym 7-13 lat nauczą się czym jest problem Problem Based Design, jak się projektuje gry planszowe – Tabletop Game Design, poznają podstawy edukacji cyfrowej i elektroniki, podstawy programowania blokowego opartego o Język programowania LUA (LUA ćwiczymy za pomocą modyfikowania uwielbianej przez dzieci gry Minecraft), oraz co najważniejsze, programowanie w języku PYTHON, jednym z najlepszych i najczęściej stosowanych języków programowania!

 

Wpłaty należy dokonać przelewem na konto Młodzieżowego Domu Kultury w terminie do 2 dni od momentu zapisania dziecka na zajęcia.

Tytuł wpłaty: Wpłata na cele statutowe Akcja Lato w Mieście – programowanie  (wpisać imię i nazwisko dziecka)  ( wpisać termin )

Numer konta MDK: PKO BP 08 1020 2892 0000 5902 0589 9507

Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do zapoznania się z Regulaminem oraz wypełnienie Karty Informacyjnej i Oświadczenia.

AKCJA-LATO-2021-REGULAMIN-MDK zajęcia programowania

AKCJA-LATO-2021-INFORMCJE-O-UCZESTNIKU programowanie

AKCJA-LATO-2021-OSWIADCZENIE-RODZICA

 

 

PROGRAM KURSU

———————–

Poniedziałek :

08:00-08:30 – Zebranie się grupy zajęciowej. Spotkanie z prowadzącymi i rozmowa na temat tego co będziemy tego dnia robić na warsztatach. Podanie dzieciom listy zadań dodatkowych na dany dzień, za które to mogą uzyskać więcej punktów do końcowego rankingu.

08:30-10:00 – Podstawy komputerów, jak one działają oraz różne ich zastosowania w życiu codziennym, co to są systemy operacyjne i co nosimy w kieszeni (telefony)

10:00-10:30 – Przerwa śniadaniowa dla dzieci

10:30-12:00 – Zajęcia kreatywne – Jak powstają gry planszowe, jakie są ich gatunki, Jak wyglądają metodologie projektowania gier

12:00-13:30 – ComputerCraft – Wprowadzenie do modyfikacji dla gry Minecraft, zapoznanie się z sterowaniem z grze oraz z podstawami mechaniki

13:30-14:00 – Przerwa obiadowa dla dzieci

14:00-15:00 -Gry i zabawy integracyjne, mające pomóc dzieciom poznać się wzajemnie.

———————–

Wtorek :

08:00-08:30 – Zebranie się grupy zajęciowej. Spotkanie z prowadzącymi i rozmowa na temat tego co będziemy tego dnia robić na warsztatach. Podanie dzieciom listy zadań dodatkowych na dany dzień, za które to mogą uzyskać więcej punktów do końcowego rankingu.

08:30-10:00 – Rozwiązywanie łamigłówek programistycznych przy użyciu interaktywnych gier na Code.org

10:00-10:30 – Przerwa śniadaniowa dla dzieci

10:30-12:00 – Zajęcia kreatywne – przygotowanie “Dokumentacji projektowej” swojej gry planszowej, rozpoczęcie przygotowań gry

12:00-13:30 – ComputerCraft – Stworzenie zółwika do kopania zasobów w świecie gry oraz zautomatyzowanie magazynowania ich

13:30-14:00 – Przerwa obiadowa dla dzieci

14:00-15:00 – Zawody w budowaniu własnych torów przygotowanych pod przechodzenie ich za pomocą kodu, z wykorzystaniem wiedzy na temat działania ComputerCraft

———————–

Środa:

08:00-08:30 – Zebranie się grupy zajęciowej. Spotkanie z prowadzącymi i rozmowa na temat tego co będziemy tego dnia robić na warsztatach. Podanie dzieciom listy zadań dodatkowych na dany dzień, za które to mogą uzyskać więcej punktów do końcowego rankingu.

08:30-10:00 – Programowanie w Pythonie – Podstawy języka, składnia oraz napisanie prostego programu “Hello World”

10:00-10:30 – Przerwa śniadaniowa dla dzieci

10:30-12:00 – Zajęcia kreatywne – Dokańczanie swoich plansz i gier planszowych, przygotowanie dodatków i akcesoriów do gry.

12:00-13:30 – ComputerCraft – Wprowadzenie do mechanizmów logicznych Redstone oraz stworzenie prostych układów

13:30-14:00 – Przerwa obiadowa dla dzieci

14:00-15:00 – Testowanie własnych gier planszowych, a także granie w gry planszowe innych dzieci drużynowo.

———————–

Czwartek:

08:00-08:30 – Zebranie się grupy zajęciowej. Spotkanie z prowadzącymi i rozmowa na temat tego co będziemy tego dnia robić na warsztatach. Podanie dzieciom listy zadań dodatkowych na dany dzień, za które to mogą uzyskać więcej punktów do końcowego rankingu.

08:30-10:00 – Programowanie w Pythonie – Dalsza część składni języka, warunki if/else, listy oraz pętle, napisanie prostego słownika

10:00-10:30 – Przerwa śniadaniowa dla dzieci

10:30-12:00 – Zajęcia kreatywne – wytłumaczenie dzieciom zasad Design Thinking, wymyślanie przez nie usprawnień codziennego życia w postaci własnych “Start-upów”

12:00-13:30 – Minecraft – Budowanie struktur zautomatyzowanych przy użyciu Redstone, czyli bramy/drzwi/magazyny

13:30-14:00 – Przerwa obiadowa dla dzieci

14:00-15:00 – Gry i zabawy swobodne dzieci: Granie we własne bądź też dostarczone przez nas gry planszowe, gra multiplayer w minecraft.

———————–

Piątek:

08:00-08:30 – Zebranie się grupy zajęciowej. Spotkanie z prowadzącymi i rozmowa na temat tego co będziemy tego dnia robić na warsztatach. Podanie dzieciom listy zadań dodatkowych na dany dzień, za które to mogą uzyskać więcej punktów do końcowego rankingu.

08:30-10:00 – Programowanie w Pythonie – kontynuacja, stworzenie własnego programu.

10:00-10:30 – Przerwa śniadaniowa dla dzieci

10:30-12:00 – Zajęcia kreatywne – dokańczanie projektów własnych “Start-upów”, Zajęcia z prezentacji i zasad przemawiania do grupy. Prezentacja swoich start-upów w formie “Pitchdecków”.

12:00-13:30 – Kurs podstaw tworzenia stron przy użyciu HTML i CSS

13:30-14:00 – Przerwa obiadowa dla dzieci

14:00-15:00 – Koniec kursu wakacyjnego: Konkurs budowania własnych domów z użyciem robotów ComputerCraft. Twórcy najlepszych prac otrzymają dodatkowe punkty do konkursu kursowego na aktywność (Wyrównywanie wyników). Zakończenie konkursu na grzeczność i aktywność, rozdanie dyplomów oraz nagród dla uczestników

fb-share-icon

Szanowni Państwo, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Wasze dane osobowe, jest Młodzieżowy Dom Kultury im. K.I.Gałczyńskiego z siedzibą ul. Beskidzka 30, 30-619 Kraków. Wasze dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu realizacji usług świadczonych przez naszą jednostkę. Więcej informacji: Ochrona Danych Osobowych.