Ćwiczenia wg metody W.Sherbone – oparte na relacji „Razem”
1. Piłowanie drewna
D: siedzi w rozkroku , zwrócony przodem do dziecka, trzymając je za dłonie ,
Dz: siedzi w rozkroku zwrócone przodem do dorosłego , trzymając go za dłonie , nogi dziecka wyprostowane znajdują się pod nogami dorosłego
ruch : dorosły i dziecko na przemian kładą się na plecach na podłodze cały czas trzymając się za ręce .
2.Rowerek
D: leży na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i zgiętymi kolanami,
Dz: leży tak jak partner , stopy opiera o stopy dorosłego
ruch: D i Dz razem wykonują nogami tzw.rowerek
3.Most
D: dorosły przyjmuje pozycje kleku podpartego tworząc most
Dz: przygotowuje się do przejścia pod mostem w pozycji kleku podpartego
ruch: dziecko przechodzi pod mostem ale może się tez schować pod mostem .
4.Masażyk
D: klęczy obok leżącego dziecka
Dz: leży na brzuchu na podłodze z rękoma wyciągniętymi wzdłuż tułowia
ruch: dorosły wykonuje różne ruchy :
– „pada drobny deszczyk”- D opukuje paluszkami plecy , nogi leżącego dziecka,
– „ deszcz lekko zacina” – D : lekko uderza kantami dłoni plecy , nogi dziecka
– „pada grad”-D: lekko uderza pięściami całe ciało
-„wycieranie leżącego ręcznikiem „ -D: przesuwa otwarte dłonie po całym ciele dziecka.
5.Wystukiwanie rytmu
D i Dz siedzą na podłodze ( np .w siądzie skrzyżnym)
ruch: D : wystukuje dowolny rytm wybrana częścią ciała ( np.może to być piętą o podłogę , dłonią o udo)
Dz: naśladuje , próbuje powtórzyć wystukiwany rytm.
6. Spacer – świadomość przestrzeni
D: wypowiada jak ma poruszać się Dz do dowolnie wybranej muzyki np: do przodu, do tylu, dużymi krokami , drobnymi kroczkami , podskakując na jednej nodze , maszerując itp
Dz: porusza się zgodnie z poleceniem D.
Życzę miłej zabawy
Ćwiczyć można także z rodzeństwem . Można również wymyślić swoje ćwiczenia . Nie zapomnijcie zrobić zdjęć i przesłać na mojego maila .