Poćwicz ze mną Mamo , Tato?‍?‍?

Ćwiczenia wg metody W.Sherbone – oparte na relacji „Razem”

1. Piłowanie drewna

D: siedzi w rozkroku , zwrócony przodem do dziecka, trzymając je za dłonie ,

Dz: siedzi w rozkroku zwrócone przodem do dorosłego , trzymając go za dłonie , nogi dziecka wyprostowane znajdują się pod nogami dorosłego

ruch : dorosły i dziecko na przemian kładą się na plecach na podłodze cały czas trzymając się za ręce .

 

2.Rowerek

D: leży na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i zgiętymi kolanami,

Dz: leży tak jak partner , stopy opiera o stopy dorosłego

ruch: D i Dz razem wykonują nogami tzw.rowerek

3.Most

D: dorosły przyjmuje pozycje kleku  podpartego tworząc most

Dz: przygotowuje się do przejścia pod mostem w pozycji kleku podpartego

ruch: dziecko przechodzi pod mostem ale może się tez schować pod mostem .

4.Masażyk

D: klęczy obok leżącego dziecka

Dz: leży na brzuchu na podłodze z rękoma wyciągniętymi wzdłuż tułowia

ruch: dorosły wykonuje różne ruchy :

– „pada drobny deszczyk”- D opukuje paluszkami plecy , nogi leżącego dziecka,

– „ deszcz lekko zacina” – D : lekko uderza kantami dłoni plecy , nogi dziecka

– „pada grad”-D: lekko uderza pięściami całe ciało

-„wycieranie leżącego ręcznikiem „  -D: przesuwa otwarte dłonie po całym ciele dziecka.

5.Wystukiwanie rytmu

D i Dz siedzą na podłodze ( np .w siądzie skrzyżnym)

ruch: D : wystukuje dowolny rytm wybrana częścią ciała ( np.może to być piętą o podłogę  , dłonią o udo)

Dz: naśladuje , próbuje powtórzyć wystukiwany rytm.

6. Spacer – świadomość przestrzeni

D: wypowiada jak ma poruszać się Dz do dowolnie wybranej muzyki np: do przodu, do tylu, dużymi krokami , drobnymi kroczkami , podskakując na jednej nodze , maszerując itp

Dz: porusza się zgodnie z poleceniem D.

Życzę miłej zabawy 

Ćwiczyć można także z rodzeństwem . Można również wymyślić swoje ćwiczenia . Nie zapomnijcie zrobić zdjęć i przesłać na mojego maila .

 

Dostępność